Veckans förebild

Igår när jag la upp videon på Michael Jackson tänkte ni säkert att jag skulle skriva om Michael Jackson, men då har ni fel, jag ska skriva om den som skapade Michael, dig och mig.
Jag bryr mig inte om folk tar illa upp nu när jag skriver detta, för det är så det är, jag tror på det och vill dela med mig av det, så läs gärna, men om du inte vill läsa så skriv en kommentar om varför du valde att inte läsa, enjoy!

Namn: Gud, den allsmäktige, Hashem, Adonai, Fader... Kärt barn har många namn
Född: Har alltid funnits                                                         
Bor: I Himmelen
Familj: Hela jordens befolkning
CV: Han började med att skapa hela jorden, alla människor, djur och andra saker som man kan se på jorden. Sedan har han succesivt skapat alla de barn som kommit till jorden. Han sände ner sig ende son till oss på jorden för att vi ska kunna få ett evigt liv och kunna bli förlåtna. Guds son dog upphängd på ett kors med alla våra synder och sjukdomar på sig, så klaga inte när du har huvudvärk nästa gång utan be till Gud att han ska hela dig, allt som sker har en mening.
Gud och också med mig varje dag var du än är och ser allt det du gör. Så inget går att dölja.
Egna erfarenheter av Gud: Jag blev frälst för ca 8 månadersedan, och ångrar inte det en sekund. Men som vissa präster säger, att allt jobbigt konmmer bort och du är lycklig hela livet stämmer inte, det blir bara lättare att komma ur och ifrån allt de jobbiga. Man får fortfarande kämpa sig ur de jobbiga men med Gud är det mycket lättare att göra det.
Och om all ondska i världen, skyll inte på Gud. Han la ner en fri vilja i varje enskild människa, och trots att Gud är allmäktig så finns det ändå en fiende, ondskan.

Har du frågor? Maila mig på [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0